Pojmovnik sadrži tumačenja i
pojašnjenja stručnih
pojmova.


Pojmovnik
preko 1000 različitih ponuda na jednom mjestu
  • Često ste za obilazak poslovnica i prikupljanje informacija o uslovima i ponudama trošili dragocjeno vrijeme?
  • Tražili ste pravi kredit za vas, najbolju štednju ili obavezno auto osiguranje?
  • Poredili karakteristike bankarskih kartica ili životnih osiguranja?
  • Razmatrali ste promjenu telekom operatera, internet ili TV paketa?

Na portalu kliker.ba sada birajte, poredite i kontaktirajte sve ponuđače jednostavno i brzo.
Anketa
Koliko platnih kartica posjedujete Vi lično?


Glasaj! Rezultati!

Autor: Lejla Softić, dipl.oec. 

 

Na razvoj suvremene maloprodaje utiče primjena digitalnih tehnologija i promjene potrošačkih navika. E-commerce platforme imaju brojne prednosti, a osnovna je omogućiti klijentima efikasno i brzo zadovoljavanje tržišnih potreba. Tokom pandemije, zabilježeni su rastući trendovi u korištenju e-commerce platformi i uspješno su zadovoljene potrošačke potrebe na domicilnom tržištu. Broj Internet korisnika i potencijalnih online kupaca je sve veći, a u narednom periodu je potrebno iskoristi prednosti e-commerce platformi za razvoj maloprodajnih aktivnosti u BiH. 

Šta je digitalna trgovina?

Digitalna trgovina (engl. Digital Commerce, D-commerce) je kupovina i prodaja robe i usluga korištenjem digitalnih kanala kao što su Internet, mobilne mreže i trgovačka infrastruktura. Obuhvata integrirani niz personaliziranih digitalnih iskustava, od akvizicije kupaca do njihovog zadržavanja. Uključuje ljude, procese i tehnologije za izvršavanje ponude, analitičke podatke, promocije, cijene, mogućnosti prepoznavanje korisničkog iskustva na svim dodirnim tačkama sa ciljem zadržavanja lojalnih kupaca. Poznavanjem širokog opsega poslovanja na Internetu i prikupljanjem podataka o ponašanju kupca omogućena je bolja priprema za marketing aktivnosti preduzeća.

Na Kliker.ba uporedite ponude svih banaka - brzo i besplatno zatražite upit i uštedite >>

Suvremeni maloprodajni trendovi

E-commerce je revolucionirao maloprodaju i ovaj vid prodaje se razvio sa ciljem efikasnijeg zadovoljavanja promjenljivih potrošačkih potreba i olakšanja kupovine putem Interneta. Rast prodaje putem Interneta je nezaustavljiv, a razina udobnosti koja se pruža Internet kupcima u značajnoj mjeri utiče na to. Poboljšanje korisničkog iskustva ima direktan uticaj na rast povjerenja pri Internet kupovini. Nadalje, rast e-commerce poslovanja je potaknut i porastom upotrebe mobilnih uređaja.

'Nove' generacije kupaca (milenijalci i Z-generacija) odrasli su uz Internet, računare i mobilne uređaje, stoga je vjerovatnije da će ove generacije potrošača i više kupovati putem svojih mobilnih uređaja, u odnosu na 'starije' generacije kupaca. Preduzeća koja žele razvijati e-commerce poslovanje trebaju ciljati 'mlađu' generaciju potrošač i tako povećati vlastiti prodajni potencijal.

Jedan od suvremenih maloprodajnih trendova je i 'zeleni' konzumerizam koji je u porastu. Četiri od deset digitalnih potrošača kažu da ekološki aspekti utiču na njihove kupovne odluke. To znači da su suvremeni potrošači postali ekološki svjesniji i odgovorniji, a milenijalci prednjače u 'zelenim' potrošačkim navikama. Ove promjene utiču i na razvoj e-commerce poslovanja na način da se povećava odgovornost preduzeća da udovolje ekološkim potrebama suvremenih potrošača.

Digitalna trgovina i aktualni globalni trendovi

Svijet tehnologije i ponašanja potrošača stalno se mijenja. Za preduzeća poseban izazov predstavlja praćenje 'novih' digitalnih trendova. U digitalnoj trgovini aktualni su slijedeći trendovi:

  • personalizacija
  • pretplata
  • proširena stvarnost
  • umjetna inteligencija
  • analitika kupaca.

Digitalna trgovina je mnogo više od 'novog' prodajnog kanala. Razumijevanjem potreba ciljne publike preduzeće je usredotočeno na njihovo kvalitetnije zadovoljavanje. Udovoljavanje zahtjevima digitalnih potrošača, uz pomoć analitičkih alata, omogućeno je prepoznavanje potrošačkih ponašanja i obrazaca pretraživanja na Internetu. Uz pomoć alata umjetne inteligencije preduzeće može uspješno prepoznati individualne sklonosti velikog broja potrošača, procijeniti njihove aktivnosti na različitim dodirnim tačkama i personalizirati korisničko iskustvo.

Uticaj pandemije na razvoj online prodaje u BiH

Aktualna pandemija imala je pozitivan uticaj na razvoj online prodaje u BiH, što je prezentirano sa nekoliko najzanačajnijih pokazatelja iz jednog istraživanja:

  • skoro 1/3 kupaca više nego inače je kupovala online
  • skoro 1/2 kupaca je kupila novu vrstu proizvoda koju ranije nije kupovala online
  • broj artikala u ponudi je porastao za 36%
  • broj realizovanih dostava je porastao za 89%
  • udio kartičnih uplata u odnosu na ukupan broj uplata je porastao sa cca 5% na cca 17%.

Iz navedenog se može konstatovati da su suvremeni kupci na BH tržištu 'spremni' kupovati više i koristiti 'nove' proizvode, ukoliko im ponudžači to obezbjede putem e-commerce platformi. Preduzeća koja budu trajno opredjeljena da kontinuirano poboljšavaju korisničko iskustvo, putem e-commerce platformi, imaju i veće šanse da obezbjede lojalnost kupaca.
Stoga, domicilna preduzeća ne trebaju zanemariti navedene podatke pri donošenju odluke o korištenju e-commerce platformi za razvoj vlastitih maloprodajnih aktivnosti.

Zaključak

Suvremeni kupci traže sigurnije, prikladnije i raznovrsnije načine kupovine, a usredotočenost na zadovoljavanje potreba krajnjih potrošača ima poseban značaj za razvoj digitalne trgovine.

E-commerce poslovanje postaje sve kompetitivnije, a preduzeća koja žele biti konkurentna na digitalnom tržištu moraju kontinuirano pratiti 'nove' trendove. E-commerce poslovanje postepeno prerasta u D-commerce, koja se sve više mobilna i zasnovana na personaliziranom korisničkom iskustvu. Osnovna prednost D-commerce je kvalitetnije praćenje kupovnih navika svakog kupca, čime preduzeće stiče uvide u individualne navike pojedinih kupaca i sukladno tome kreira svoje promotivne kampanje, koje su prilagođene potrebama ciljne publike.

Uočene pozitivne trendove korištenja e-commerce platformi, tokom pandemije, potrebno je iskoristiti za kvalitetnije zadovoljenje potreba suvremenih kupaca na domicilnom tržištu. Upotreba mobilnih aplikacija i poboljšanje iskustva Internet kupovine za mobilne korisnike može biti poslovna prilika za preduzeća koja žele unaprijediti vlastite maloprodajne aktivnosti na domicilnom tržištu.


 

 

1 SoftConsulting s.p. Tuzla,Trg slobode 16 ( BIT Centar), 750000 Tuzla, e-mail: [email protected]





Oznake:
Slični članci
   
Svi vaši komentari i prijedlozi na sadržaj, izgled i funkcionalnosti portala su dobrodošli - pišite nam!